четвртак, 18. мај 2023.

Лука Штековић: Гробље на Папуку

Лука Штековић
Напуштено

кад иструну последње крстаче
трава
папрат
шума густа
прекриће ово насеље

цело једно село
(Вујићи
Орозовићи
Стјепановићи
Глодићи
Ненадовићи)
након посвршаваних послова
слава
и свадби
рођења
и погреба
умреће још једном заједно

и ко ће жив знати
да је овде
некад било гробље

није ли исто рећи
ту је био живот
ту је било гробље

 
8. август 1994.
(На вест о смрти мајке)
 
Не сећам се
да је икад написала писмо
мати моја

ни мени
увек негде одлуталом

бранила се од свег писања
испрва слабим видом
у што се морало поверовати
а после дрхтањем руку
што се могло приметити

ал је узмогла
у 87. години својој
на само корак до гроба
да ми исплете
и пошаље леп пуловер

у њ је, знам, уплела
сва своја ненаписана писма
и последње
које никад нећу ишчитати

радосно облачим пуловер
пун топлине њених руку
и канда превелик за ме
одједном тако маленог

тек проходалог
а с још толико мало
корака на располагању


Зима

у снегу стопе
до мога прага
и натраг

ко ме је тражио
како ћу знати

а снег се топи
и нестаје траг
стопи по стопи

ко се то хтео
код мене огрејати

Нема коментара:

Постави коментар