недеља, 9. децембар 2012.

Награде часописа Стварање

Лауреати награда часописа „Стварање” су за поезију Момир Војводић, прозу Коста Радовић и есејистику Ђорђе Брујић, обавијестио је предсједник жирија Гаро Јовановић. Чланови жирија су били Неда Андрић Радојевић, јереј Предраг Шћепановић, Веселин Ракчевић, Милица Краљ и Гаро Јовановић.
Иницијативни одбор који су чинили писци, духовници и професори универзитета, основао је награду за књижевност часописа „Стварање”, једног од најстаријих и најзначајнијих штампаних ауторитета српске периодике, казао је Јовановић. Жири је већином гласова додијелио награде за поезију, прозу и есеј. Добитницима ће награде накнадно бити уручене у крипти Храма Христовог васкрсења у Подгорици.
Награда за поезију припала је пјеснику Момиру Војводићу.
”Добио сам орден, икону са позлаћеним крстом и ликом Светог Петра Цетињског. Не сматрам себе сакупљачем награда ни ордења, али ме је награда заиста обрадовала. Ову награду видим као признање за упорну борбу, борбу за вјеру, српско постојанство, српски језик и књижевност. Свети Петар Цетињски је највећа личност послије Светог Саве и стога сам његове посланице претворио у пјесме”, каже Војводић.
Жири је већином гласова одлучио да награда за прозу буде додијељена Кости Радовићу, а за есеј Ђорђу Брујићу.
”Захваљујем се часопису „Стварање” што ми је додијелио ову награду. Моје књижевно стваралаштво је веома дуго. Тако да можда са тог становишта и становишта наше дуге сарадње, није ме изненадило. Ово љето сам примио и награду „Октоих” од Удружења књижевника у Црној Гори”, каже Радовић.
Поводом награде “Стварања”, Ђорђе Брујић је рекао:
”Заиста ми је драго што је жирија, који чине угледни писци, професори и духовници, одлучио да ми додјели награду “Стварања”. Ради се о веома компетентном жирију, због чега и ово признање има несумњиву тежину и значај. Након Летописа Матице српске, “Стварање” је најстарији часопис у овом дијелу Балкана који и даље излази, тако да је, сматрам, и сама награда престижна и од изузетног значаја за укупно књижевно стваралаштво на српском језику”, рекао је Ђорђе Брујић.
Награде часописа „Стварање” биће додјељиване једном годишње српским писцима за поезију, прозу, и есеј. (Дан)

Нема коментара:

Постави коментар