понедељак, 1. мај 2023.

Владимир Поповић (1910-1995): Моја Крајина

На броду наде не чујем ни гласа:
слути ли можда своју смрт и она?
Како ћеш тада на острво спаса, 
Kрајино моја, мртва од искона?

А твоје муке што путују свијетом
можда ће Пјесник, достижући свуда,
у живи камен да уреже длијетом?
Или ће можда да објави чуда

о смрти наде? је л’ то може бити:
а онда куда из судбине ове?!
Можда ће нада и заборавити

мој зао удес на све црњој црти,
док мени само због невоље нове
остат ће вјера још у наду смрти?

 
/О каква свјетлост.../

О каква свјетлост у небу и зраку!
Као позлата древних манастира,
Ко тајна ријечи – казана у мраку –
Што нас увуче из каменог мира

У догађаје далеких балада
Који у смирај лудују од страве,
И ја бих мого говорити сада
Језиком лета ил бујања траве.

И ја се питам: откуд ова јава,
И што се тако поднебесје жари
У ово вече пуно заборава

Као мисао заљубљене жене?
И ја већ видим: иза свију ствари
Незнано чудо обасјава мене. 
 

/Ја не знам.../

Ја не знам, не знам, или ми се чини
Моја је љубав била привиђење,
Које је расло у мојој нутрини
У више неко, и дрхтаво, хтијење

Да нигдје никуд не остави трага
Као да љубав није постојање,
Као да ова, ко да ова снага
И нема моћи на чудесно знање

Да се у живот и самрт обуче,
Не признајући законике свијета,
Ни који јесу, ни који ће бити:

О ова снага која снагу вуче
Из дивне воље Икаровог лета
Не престајући никад пркосити!

Нема коментара:

Постави коментар